آغاز فرایند بهبود سایت، با پایان سفرهای نوروزی 1404

(1) دیدگاه

آغاز فرایند بهبود سایت، با پایان سفرهای نوروزی 1404

هر ساله با پایان سفرهای نوروزی، یک دوره 3 الی 4 هفته ای رکود در بازار اجاره اقامتگاه شروع میشود. این دوره برای ما فرصت مناسبی است تا بر روی بهبود سایت کار کنیم.

 

در طول نوروز که اکثر افراد در حال گذراندن تعطیلات و یا در سفر هستند، تیم پشتیبانی آنی‌جا به صورت 3 شیفت کار میکند تا پاسخگوی درخواست های کاربران خود باشد. چرا که اوج ثبت درخواست های رزرو در همین زمان است. به همین دلیل معمولا در پایان دوره سفرهای نوروزی، موقعیت خوبی برای ما ایجاد میشود تا با بررسی روند کار در سال گذشته، بر روی کیفیت خدمات و امکانات سایت کار کنیم.

 

در پایان فروردین 1404 نیز فرایند بهبود کیفیت فنی و ساختاری را آغاز کردیم. این فرایند شامل بازنگری در برخی از شیوه های فعالیت سایت، ایجاد قابلیت های جدید، و رفع چالش هایی است که در طول سال گذشته با آنها مواجه شدیم.

 

از جمله کارهایی که در این فرایند انجام خواهد شد، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1. بهبود کیفیت تصاویر و اطلاعات اقامتگاه ها

هر چند در زمان ثبت یک اقامتگاه جدید، همه اطلاعات آن بررسی میشود، ولی این اطلاعات در طول زمان نیاز به بازنگری و بهبود دارند. مثلا بعضی از اقامتگاه ها بازسازی انجام داده و نیاز به ثبت تصاویر جدید دارند. و یا برخی از آنها تغییراتی در امکانات و خدمات داشته اند که باید به صورت دقیق تر بررسی و ثبت شود.

 

2. ارتقای سرور اصلی سایت

در روز 25 اسفند 1403، گزارشات وضعیت سرور نشان داد که به دلیل ترافیک شدید سایت، اختلالات موقتی در برخی از دقایق در سرعت سایت رخ میدهد. هرچند تصمیم به ارتقای سرور بلافاصله گرفته شد، ولی به دلیل حساسیت موضوع و ثبت ده ها درخواست رزرو در هر دقیقه در آن بازه زمانی، تصمیم گرفتیم ریسک نکرده و این فرایند را به بعد از عید موکول کنیم.

 

3. طراحی قابلیت های جدید

بر اساس گزارشاتی که از مسافران و میزبان ها دریافت میکنیم، به صورت منظم قابلیت های جدیدی طراحی میکنیم و تغییراتی برای بهبود کیفیت روند کاری سایت، و رفع اشکالات آن انجام میدهیم. ولی در اسفند و فروردین به دلیل ترافیک کاری و ریسک اختلال چندساعته، همه این موارد به بعد از پایان سفرهای نوروزی موکول شدند.

 

4. بازنگری شیوه نامه ها در فرایند پشتیبانی

همه پرسنل پشتیبانی آنی‌جا بر اساس آموزش ها و فرایندهایی که قبلا طراحی شده است، با یک ساختار مشخص پاسخگوی کاربران هستند. یعنی مثلا اگر چالش یا مشکل کد B32 برای تحویل اقامتگاهی گزارش شود، فرقی نمیکند که کدام پشتیبان پاسخگو باشد، همگی بر اساس یک روند از پیش طراحی شده عمل میکنند. این روندها هر ساله طی جلساتی با حضور مدیر پشتیبانی و سایر مدیران شرکت بررسی شده، و بازنگری میشوند. هدف این است که بهترین خدمات به کاربر در کمترین زمان ممکن ارائه شود.

 

5. فرصت فعالیت دوباره به میزبان های مسدود شده

میزبان هایی که واحد اقامتی خود را در آنی‌جا ثبت کرده اند، به مرور زمان غربال میشوند. یعنی اگر اقامتگاهی یک تخلف بزرگ انجام بدهد (مثلا رزرو قطعی را کنسل کند) و یا چند تخلف کوچک در بازه زمانی کوتاه داشته باشد (مثلا چند شکایت از وضعیت نظافت ثبت شده باشد)، آن اقامتگاه در آنی‌جا مسدود میشود. ولی سالی 1 بار به اقامتگاه های مسدود شده این فرصت داده میشود تا با ارسال مستندات جدید و اثبات بهبود وضعیت خود، مجددا در آنی‌جا فعال شوند.

 

6. اصلاح قیمت واحدهای اقامتی

هرچند قیمت گذاری واحدهای اقامتی کاملا در اختیار میزبان است، ولی با توجه به شاخص تورم و همچنین نرخنامه های سازمان گردشگری، در آغاز هر سال جدید قیمت واحدها به صورت تک به تک توسط اپراتورها بررسی شده و مشاوره لازم به میزبان ها برای اصلاح قیمت ارائه میشود. بیشتر این مشاوره ها نیز برای ثبت قیمت منطقی و منصفانه بر اساس قدرت خرید قشر متوسط جامعه است.

 

در نهایت، امیدواریم با این تغییرات در سال 1404 بتوانیم خدمات بهتری برای اجاره اقامتگاه در سراسر کشور ارائه دهیم.

1 دیدگاه

  • فرزانه
    1404-02-01
    خسته نباشید میگم بهتون. برای یک سفر طولانی عید که در چندین شهر مختلف اقامتگاه گرفتیم همه رو از آنیجا رزرو کردیم و شاهد پیگیری بچه های پشتیبانی شما بودم. ممنون بابت همه چیز.

نکته خاصی هست که این مقاله رو تکمیل‌تر کنه؟

مطالب مشابه